zaterdag 5 februari 2011

Storm


Zelden waait het hier hard. Vandaag wel, en eerlijk gezegd moet ik daar weer aan wennen. De regen die tegen de ramen klettert, maar vooral het gekraak dat uit alle hoeken van ons huis komt. De wind huilt door de kieren tussen het hout. Af en toe klinkt zelfs een vreemd geluid, en aangezien er al één dakpan van het dak is gevallen (vorig jaar al), denk ik steeds dat er meerdere zullen volgen. Tot nu toe nog niet, gelukkig. Het fjord biedt een afwisselend schouwspel, witte schuimkoppen, dan weer een zonnestraal, gevolgd door dichte buien met regen, hagel en sneeuw. In Nederland kan het veel harder waaien, dus eigenlijk stelt dit niet zoveel voor. Veertig kilometer verderop richting Ålesund woedt een heuse storm, met golven van wel 20 meter! Zie foto's en filmpjes hieronder.
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7493820

Gisteren zijn we met Poes naar de dierenarts geweest, hij klauwde steeds aan zijn oor en schudde met zijn kop. Na wat googelen dacht ik aan oormijt, en toen ik ook nog grote zwarte stukken oorsmeer vond op de plek waar Poes had liggen slapen was het wel duidelijk. Na een kort onderzoek stelde de dierenarts dezelfde diagnose. Aangezien het bijzonder besmettelijk is, heeft Pluisje het ook. Poes kreeg een spuitje in zijn nekvel en voor Pluis kreeg ik twee spuitjes mee, die ik in haar oren moest spuiten. Dat was zo gebeurd, ze zijn beide ook zo lief. Volgens de dierenarts was Poes supergezond, dat is goed om te horen, ook al zat ik daar niet zo over in. Over 12 dagen moeten ze beide terug komen voor een tweede spuitje en dan zijn ze van hun oormijt af.

1 opmerking:

  1. Hjirre waait it ek keihurd! Poeschkin waaide al bijna fuort ut de tun wei, hahaha.
    Moast wol alle mandjes en kleedjes fan P&P goed skjinmeitsje hjer, oars krije se it wer.

    Gr Lu

    BeantwoordenVerwijderen