zaterdag 12 februari 2011

Zaterdag



Vandaag is het een echte zaterdag, uitslapen, naar de winkel, huis opruimen en daarna niks doen. Op dat punt zijn we nu aangekomen. Bovendien is het schitterend mooi weer, het huis warmt zo ook eens lekker op. Het is nu min 7, boven zitten de ijsbloemen op de ramen. Gelukkig hebben we beide een warme trui en je went wel aan de temperatuur.


Pluisje haar quilt is af, en ik ben al met de volgende begonnen. Er mankeert van alles aan deze: de staart zit maar half aan het lijf, er zitten kreukels in, de bruine balk in het midden was te kort afgeknipt, het hele ding is scheef, maar goed, voor een allereerste quilt ben ik er niet ontevreden over. De kleuren hadden wat lichter gekund, maar ik moet het nu eenmaal doen met de stukjes stof die ik heb, twee bakken vol restjes van mem. Er is hier geen stof te krijgen, geen stoffenmarkt, althans, niet dat ik weet. Er wordt hier meer gebreid en gehaakt dan gequilt.


Enfin, er is een hobbypostordermerk, dat wel stof verkoopt. Plus honderdduizend andere dingen die allemaal leuk zijn, maar ik helemaal niet nodig heb. Ik heb me kunnen beperken tot twee dozen, afgelopen week was er sale met maar liefst 70 procent korting! Nu waren de spullen dusdanig geprijsd zoals we in Nederland zouden verwachten. Ik ben eerst een blog gaan typen, zodat de pret van het uitpakken alleen nog maar groter wordt! :D
De eerste zaadjes beginnen ook al op te komen, dille, boerenkool, sla en andijvie. Ook de stokroos en lupines laten hun voorzichtige groene blaadjes al zien. Normaal staan de plastic emmers voor de kachel, maar vanwege de zon staan ze in de vensterbank. Ik moet er wel continu op letten, want deze emmers hebben een enorme aantrekkingskracht op Poes en Pluis, die erin willen graven, in zitten, of naast willen in de vensterbank, wat niet gaat.
Nu kan ik niet langer wachten en ga ik die dozen uitpakken!
Prettig weekend!

1 opmerking:

  1. hoe heet dit ook al weer??? huisvlijt.....?????
    ga zo door.
    oh ja, stuur even een stukje blauwe lucht naar ons toe. het weer is hier echt om te janken.
    groetjes
    H & M

    BeantwoordenVerwijderen