maandag 28 februari 2011

Voorjaarsschoonmaak

De lente zit in de lucht! Het is nu drie graden boven nul, de thermometer heeft echter ook al op twintig graden gestaan! Af een toe een regenbui, dan weer mooi weer. Op de foto is goed te zien dat er een regenbui boven de ene kant van het fjord hangt, aan de andere kant blauwe lucht. Op de voorgrond mijn waldbeantsjes, ze groeien goed! Boven in de bergen ligt nog wel sneeuw, maar ook dat verdwijnt nu erg snel.
Ik ben nu ook begonnen aan de grote schoonmaak, zeg maar grote opruiming. Wat hebben we toch ongemerkt al weer veel spullen verzameld. Af en toe moet ik echt flink opruimen, anders eindigen wij ook net als sommige mensen die alleen nog een gangetje door hun woonkamer hebben, de rest is volgestouwd met troep. Af en toe is er weer zon reddingsprogramma op TV, daar kijk ik graag naar. Constaterend dat ons huis gelukkig er niet zo eruit ziet....
We weten nog niet of we hier nog een jaar kunnen wonen, allicht over een paar weken wel. We willen eigenlijk wel voor de volgende winter verhuizen. Dit huis is zo slecht geisoleerd dat we een vermogen kwijt zijn om het enigzins warm te houden. Warm is in dit geval een graad of 15. Het is alleen warmer als de zon flink schijnt, of als we de houtkachel flink opstoken. Persoonlijk heb ik het liever iets warmer. Met een muts op in huis zitten en altijd koude handen en voeten hebben is niet echt ideaal.
Als je ergens woont, waarvan je niet weet hoe lang je er zult blijven, kun je er ook niet echt je eigen plek van maken. Er wordt niets opgeknapt, niets geschilderd, gerepareerd, laat staat een tuin aangeelegd. Het is moeilijk uit te leggen hoe dat voelt, een soort constante onzekerheid. Nu gaat het verhuizen niet van de ene op de andere dag, toch kijk ik er wel naar uit en houdt het me bezig!
Een ding is echter zeker, we willen absoluut in Sj;holt blijven wonen, het bevalt nog steeds uitstekend hier!

1 opmerking:

  1. gelukkig maar dat jullie in Sjoholt bijven wonen.
    dan kunnen we weer eens (extra) op vakantie gaan en hebben we dan uitstekend onderdak.

    H & M

    BeantwoordenVerwijderen