maandag 11 januari 2010

Water


H2O, dat hebben wij niet meer....Ergens diep in de grond is na nachten van temperaturen met meer dan -15 tot -20 onze waterleiding bevroren. Sinds vrijdagnacht zitten we zonder water uit de kraan. Gelukkig heeft de huisbaas een grote melkbus water gebracht, dus we zitten niet helemaal zonder. Zaterdag en zondag hebben we ons gered door sneeuw te smelten, toch weer een voordeel als er een meter sneeuw rond je huis ligt.
Achteraf hadden we dit (ellende kan ik het niet echt noemen) kunnen voorkomen door een kraan een beetje open te zetten, maar we waren daar logischerwijs niet op bedacht. Misschien laks van onze kant, door te denken dat Wij toch niet zonder water zouden komen te zitten. Ach. we weten nu beter. Bovendien zijn we wel wat gewend na maanden in een caravan te hebben gewoond! Gelukkig is de stroom er niet af, ik geloof dat ik dat erger had gevonden. Of nog erger, dat het hout voor de kachel op was. Dan was het pas echt koud in ons huis en hadden we allicht ook nog bevroren waterleidingen erbij gehad!
Nu staat er een elektrisch kacheltje te blazen op de leidingen, die dan stukje bij beetje verder de grond in moeten ontdooien. Dit kan enige dagen gaan duren. Ik denk dat ik wel ga juichen als er weer water uit de kraan komt, want natuurlijk missen we dat wel!
Morgen gaan we proberen de auto te ontdooien, kijken wat ie doet. We gaan ervan uit dat de koppeling slechts ontdooit dient te worden, meer hierover morgen!
Afgezien van bovenstaande miniscule probleempjes vergaat het ons verder uitstekend. Het is koud, maar prachtig helder weer. Ik kan niet wachten om te gaan skien en langlaufen! Woensdagavond is er een tweedehandsverkoop van sportspullen, hopelijk zit er wat tussen. We zouden al veel eerder spullen gaan kopen, evenals een wasmachine en een vriezer, maar ja, die auto hieldt ons wat tegen...Gelukkig heeft hier niemand en niets haast, ook de sneeuw blijft de komende maanden nog wel aanwezig!
( Oh ja, ik lees nu Harry Potter in het Noors en ook Feiko is driftig aan de Noorse les)
(Oh ja 2, dit is niet onze auto op het plaatje!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten