dinsdag 5 januari 2010

Bijbehorende foto's

Poes speelt graag in de sneeuw, maar alleen als wij ook buiten zijn. Hij hupt dan in de gaten waar wij eerst gestaan hebben. Pluisje komt nog niet buiten, al heb ik haar al even in de sneeuw gezet om te wennen. Ik geloof niet dat ze er erg van onder indruk was...


Mijn anti-sneeuw gereedschap verdient ook een plaatje
Ijspegel aan ons huis van zeker anderhalve meter lang! De veranda ligt ook helemaal vol met sneeuw. Het is nog geen weer om te zonnebaden (dat komt in maart) dus we hebben het ook niet schoongemaakt.

De caravan ligt best wel diep in de sneeuw. Het sneeuwhoedje links ervan in de barbeque....oeps!
Hieronder: Sjøholt is een sprookje in de sneeuw!



De weg naar ons huis is echter een nachtmerrie voor de BMW. Niet voor ons, wij kunnen ook lopen, de supermarkt is ongeveer 600 meter naar beneden in het dorp.


Eerste keer sneeuwverplaatsen. Er zouden en zullen nog vele herhalingen komen! OP sommige plekken is onze sneeuwbult zo hoog dat ik er niet meer overheen kan kijken. Feiko nog net wel.
Het is hier nu -12 en dat begint toch wel koud aan te voelen. Meestal merk je er niet veel van omdat de lucht zo droog is. Morgen gaan we winkelen in Vestnes, al weet ik wat we gaan kopen: een wasmachine, een vrieskist (voor alle zelfgevangen vissen en zelfgeschoten herten, hazen en vogels) en langlaufski's. Het is namelijk heerlijk om hier buiten actief te zijn, ondanks de sneeuw en de kou!

2 opmerkingen:

  1. Heel mooie foto's! Sjoholt ziet er ook zo prachtig mooi uit. Wel lastig van de BMW, kun je alle boodschappen omhoog sjouwen!

    Sinds een paar dagen hebben Jelmer en ik onze eigen aanloopkat, heel lief. Lang niet zo speels als Pluisje helaas :) Maar het is beter dan niets!

    Liefs Dorien

    PS nog gelukig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat in mooie foto's! Krekt in sprookje! En oh, wat is it mooi waar der...
    Jim moatte de BMW mar ynruile foar in Hummer ofsa.

    BeantwoordenVerwijderen