donderdag 22 oktober 2009

Huis!

Hiephoi, we kunnen na het weekend verhuizen! De eerste spullen zijn al afgeleverd, zoals ons bed, kerstverlichting en ander nuttig spul. Stiekem was ik al bijna weer vergeten wat voor dingetjes en dangetjes ik allemaal wel niet heb. Het ergste (of het leukste) is dat hier ongeveer 5 % van mijn spul is. De andere 90 % aijn boeken, de overige 5 % blijft dus een verrassing!
Er staan nieuwe foto's op, onder de link 'huis'. Zoals je op de foto's kan zien is het een oud huis, dat er van binnen toch wel netjes uitziet. We hebben aangeboden om de buitenkant te verven, maar dat heeft geen zin. Volgend jaar juli wordt het helemaal platgegooid, al kan dat ook wel 1 of 2 jaar later zijn.
Het wordt vandaag weer een stralende dag, de zonsopgang kleurt de lucht geheel roze. Dat ga ik wel missen, al hebben we straks een zon-in-de-zee-zakt-zonsondergang-uitzicht vanuit de woonkamer. Ik ben ook benieuwd hoe Poes het zal vinden. Die woont hier in het muizenvangwalhalla, waar geen mens hem stoort. Af en toe komt ie binnen om wat te eten, te slapen en te knuffelen en dat gaat ie verder met muizenvangen. Aan de andere kant wonen de buren nog zo'n 50 meter bij ons vandaan en is er heel veel grasveld, dus Poes zal wel kunnen wennen.
Ook is er een dubbele garage, dus Feiko heeft al plannen om een zelf een nieuwe boot in elkaar te knutselen. Nu is er plek, ik weet alleen niet of hij ook een boot kán maken. Dat zien we dan wel weer, haha!
De tuin stelt nu nog niet veel voor, de staan een paar bessenstruiken. Ik ga in elk geval het gras maaien en bloemen zaaien, zoals Oost-indische kers en siererwten. Een hele tuin aanleggen heeft weinig zin al je er maar een paar maanden gaat wonen, maar met kleine dingen kun je een groot verschil maken. Het ziet er gewoon gezellig uit. Je hebt hier 3 types tuinen :waar helemaal niks aan wordt gedaan, waar alleen gras ligt met 1-2 bomen, dat wel gemaaid wordt, en helemaal bont en volgepropte tuinen met uitbundige bloemen en struiken met daartussen waterfonteinen en andere beelden. Bloemen en planten die bloeien zijn erg duur. Bloemenzaad niet zo zeer. Een bosje rozen dat bij de supermarkt 2.99 kost, kost hier een tientje. Voor 25 euro heb je nog geen fatsoenlijk boeket. Ook begonia's, gerania en dat soort spul is drie keer zo duur. Dat verklaart natuurlijk de enigzins armetierige tuinen. En bovendien, de meeste tuinen zijn zo aangelegd dat gebruik wordt gemaakt van rotsen en bomen die er toch al waren. Dat staat wel zo natuurlijk.
Ik hoop dat er snel weer sneeuw komt, want ik kijk er naar uit om te langlaufen! Alles wat je daar voor nodig hebt kun je voor weinig geld in de supermarkt kopen. Dat dan weer wel!
Vrijdag vertrekt Karst weer, met onze kleine caravan. Ik zal die helemaal reisklaar maken, en vast de eerste spullen bij elkaar zoeken die Feiko vanmiddag naar het nieuwe huis kan brengen. We hebben nog geen cent betaald maar zijn al wel in het bezit van de sleutel....wat een heerlijk land!

2 opmerkingen:

  1. Wat in mooie gerdynen siz :D.

    It útsicht is wol hiel mooi!

    Gr Lu

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt poes nu in het hondehok, achter 't huis wonen??? Wat een luxe......

    H & M

    BeantwoordenVerwijderen