vrijdag 31 juli 2009

Tadaaa!


We hebben een auto! Een dikke vette BMW! Het is een heel lekker lief licht sturend autootje zegt Feiko. Het is een BMW 3.18i. Er mankeert verder niks aan, alleen het interieur is wat versleten. Maar daar rijdt ie echt niet minder van!
Het is hier al 2 weken regenachtig weer met vandaag als hoogtepunt een al 10 uur durende stortbui. We kunnen dan ook bijna zwemmen rondom de caravan. In de tent hebben we nergens last van want we wonen op een laag pallets met dikke kleden eroverheen. Vannacht wordt er zware storm verwacht, dus ik zal zometeen de scheerlijnen strak zetten en de poten van de caravan maximaal uitdraaien. We hebben al meegemaakt dat het zo hard waaide dat de tent met caravan letterlijk heen en weer schudde! Dus dit overleven we ook wel weer.
Feiko wilde vandaag de fuiken opnieuw uitzetten in Rekdal, maar het weer is helaas te slecht. Morgen maar even opnieuw in het weer kijken...
Gek genoeg valt het nu opeens ook op dat het 's nachts weer donker wordt. Dat is nu ongeveer van half 12 tot ong half 5. Wij slapen hier zo verschrikkelijk goed dat we er toch geen last van hebben. Je kan merken dat de lucht hier erg schoon is. We worden uitgerust wakker, en ondanks dat ik de halve middag in een vette keuken werk, heb ik totaal geen vieze gezichtshuid.
Oh ja, met noors spreken gaat het erg goed. Zo goed, dat mij al gevraagd werd of ik uit alesund kwam, want mijn uitspraak was anders dan deze regio. Dat is natuurlijk het beste compliment dat je kunt krijgen! Ook Feiko begrijpt alles goed, maar spreken doet ie bijna nooit. Stiekem kan hij 't wel!
Morgen komen mijn ouders en zusje hier, hopelijk wordt het weer wat beter! Dan kunnen ze tenminste wandelen en mountainbiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten