vrijdag 27 november 2009

Film van binnen en van buiten

De filmpjes zijn klaar! Ik heb ze overnieuw gemaakt. Ik had eerst allemaal korte stukjes maar dat duurt jaaaren voordat die geupload op de webside zijn. Ik praat wel wat sloom, maar daar moet je maar doorheenluisteren :D.
Vanavond houden we een housewarmingparty. Harry en Hilde van Fjellstova komen met de kinderen, Feiko's baas Svenn en zijn familie, Emma en Anne. Emma haar man kan helaas niet komen omdat hij net geopereerd is aan zijn heup. Anne komt uit Duitsland, maar woont al een paar jaar in Noorwegen. Verder kennen we nog niet zoveel mensen, maar dat hoeft ook niet. We vermaken ons zo ook uitstekend!
Dinsdag ga ik Emma helpen bij de huisartsenpost. Dan vindt de tweede vaccinatieronde tegen de varkensgriep plaats. Ik help mee om de mensen hun oproepkaart in te nemen en te zorgen dat iedereen op tijd aan de beurt is. Zo kan ik mooi mijn Noors weer oefenen.
Morgen zal ik voor het eerst zien hoe een traditioneel kerstfeest met veel eten en drank eraan toe gaat. Dit wordt gehouden op Fjellstova en ik help mee met het serveren en vooral heel veel bier tappen.
Wat doen we eigenlijk zoal de hele week:
Feiko werkt 5 dagen per week bij Svenn, betonnen dingen maken. Meestal is hij rond een uur of 13 weer thuis. Dan gaan we naar de winkel en eten we rond een uur of 15. Sinds we weer internet hebben kijken we 's avonds vaak een documentaire of film. Rond half 11 liggen we op bed, want de wekker gaat om 7 uur.
Ik werk in de weekenden op Fjellstova. Zo'n twee keer per week wandel ik bergop en -afwaarts naar Feiko en Svenn. Dat is ongeveer 40 minuten lopen, het aantal kilometers zou ik niet weten. Dan help ik met de betonnen dingen, of ik schilder trollen en hertjes. Dat is erg leuk om te doen.
De andere dagen ruim ik het huis op, doe de afwas, stofzuigen. Ik had niet gedacht dat dat zoveel tijd zou kosten. Mijn moeder zal het bijna niet geloven maar ik ben best wel netjes geworden!
Verder zal ik er vaker met Emma opuit gaan, via de vrijwilligerscentrale. Ik verveel me eigenlijk zelden. Feiko ook niet, zeker niet nu we internet hebben.
Kleine poes Pluisje hebben we van Feiko's baas gekregen. Hij dreigde dat hij het poesje anders moest verdrinken. Zijn vrouw vroeg of ik de poesjes ook wilde zien en toen kon ik natuurlijk geen nee meer zeggen...Soms slapen Poes en Pluisje samen, maar ook vaak zijn ze aan het vechten. Pluisje lijdt aan grootheidswaanzin, want zij probeert Poes vaak aan te vallen terwijl ze 5 keer zo klein is. Ze zijn dan ook niet bijelkaar zonder dat er iemand bij is. Poes heeft een halsbandje gekregen, zodat als ie wegloopt en gevonden wordt weer hier terchtkomt. Ik moest opschieten van Feiko bij het uitzoeken van een halsband, want ze waren volgens hem toch allemaal hetzelfde. Ik koos snel een mooi blauw bandje met witte poesjes uit. Toen ik thuiskwam, zag ik dat ik toch wat te snel was geweest. Poes heet nu namelijk Trixie volgens zijn halsbandje....

Nog een dikke week dan zijn we in Nederland! Van 7-14 december. We komen 's avonds aan in Amsterdam en nemen dan de trein naar Rob in Delft. Dinsdag gaan we naar Friesland. Donderdag en vrijdag zijn we in Groningen. Tot later!

Note : de filmpjes hebben nu 3 uur geupload, maar ze doen het niet. AAAAAAARRRGGHH! Morgen probeer ik het weer want ik ga nu hartige taart bakken voor ons feest.

4 opmerkingen:

  1. 3e keer scheepsrecht met het filmpje uploaden ...
    de aanhouder wint.
    't is haast niet te geloven dat je nu in huis netjes bent, dus de opvoeding is toch nog gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha se nog in Pluisje oer? Ik wol der ek wol ien. Wat dogge jim dan mei Pluisje & Poes at jim hjir komme?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Der is mar ien Pluisje. Pluisje gjit wer nei Svenn, syn dochters soarchje derfoar. Emma sil foar Poes soarchje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe wie jimme housewarming?!
    It gala wie moai!! We ha noch in Diva-foto meitsje litten en fansels plakke we dy der noch efkes by ;-)

    Tot skypes! tútsje fan Hinke

    BeantwoordenVerwijderen