woensdag 17 juni 2009

Bestemming bereikt

Na 2 lange dagen van veel spullen verhuizen, een paar dagen bij Rob logeren en 25 uur reizen zijn we weer terug in Fjellstova. Vandaag is het schitterend weer, in tegenstelling tot de bakken regen van afgelopen dagen....

Zondagochtend 11 uur zijn we samen met chauffeur Karst Johannes vertrokken in een grote bus stampvol spullen. De reis ging naar Hirtshals in Denemarken, alwaar wij om 22 uur de boot naar Larvik hebben genomen. Ik heb een uurtje kunnen slapen op de boot, en om twee uur 's nachts bereikten we de Noorse kust. Vervolgens heeft KJH het stuur ter hand genomen en suisden we achter andere taxi's aan door de verlaten straten van Oslo. Toen ik om half 6 wakker werd, waren we ook al een flink eind opgeschoten. We hebben afwisselend gereden, want de wegen werden steeds smaller en het schoot minder snel op. Uiteindelijk hebben we in recordtijd om 12 uur 's middags Fjellstova bereikt.

Eerst maar even de eigenaren Harry en Hilde begroeten en een lekker bakje koffie drinken. KJH was doodmoe is is meteen gaan slapen in een hut. Feiko en ik hebben ons nieuwe huisje opgebouwd, het is bijelkaar groter dan de kamer waar we eerst wonen! We waren te moe om alle spullen nog uit auto te halen, dat komt morgen wel. Ik kan de volgende dag meteen al aan de slag in het restaurant. 's Avonds kwam Bas langs en werd er wodka en bier gedronken, een mooie afsluiting van de eerste, lange dag.

Om 10 uur begon voor mij de eerste werkdag. Door het verschikkelijk slechte weer was er weinig te doen en kon ik om 15 uur terug naar de caravan. Feiko en Karst waren op tour naar Alesund, dus alle spullen stonden nog steeds zoals gisteren, op een grote bult. Ik was even vergeten dat we zoveel mee hadden genomen, dus ik ben de hele middag en avond bezig geweest met inrichten.
Feiko heeft 's avonds nog 2 fuiken in het meer gezet, met hoop op paling. Volgens de verhalen moet het stikvol zitten met die beesten, we zijn benieuwd! Het is erg koud deze nacht, evenals gisteren...

Vandaag heb ik van 10-12 gewerkt, er zijn 50 nederlandse caravans met mensen in 1 keer aangekomen. Ze maken een rondreis van 3 weken en staan 1 nacht hier. Veel koffie en appeltaart verkocht. Het weer is vandaag schitterend, al heeft het vannacht nog licht gevroren. Ik ben blij dat ik een warme kruik bij me heb! Feiko is om 10 uur gaan kijken bij de fuiken, maar helaas zat er niks in. Waarschijnlijk is het toch nog te koud, of ze staan niet op de juiste plek. Deze middag komt er een local langs die ook de eigenaar is van het water. Allicht dat hij ons meer kan vertellen over waar te vissen. Wel jammer, want met al die Nederlanders hier zou het geen probleem moeten zijn om paling te verkopen!

Vanavond werk ik van 17-22, dan moeten die Hollanders te eten krijgen. Hopelijk kan Feiko ze een gerookt iets aanbieden, makreel, paling, we doen ons best om ergens vis vandaan te krijgen!

Tot zover, over een paar dagen weer een verhaal, bij succes vanzelfsprekend eerder! We kunnen bijna niet wachten om een foto van verse, mooi bruin gerookte paling te publiceren!



Er staat weer in nieuw foto album online, zie de link hieronder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten