dinsdag 1 september 2009

Verhuisd!


We zijn verhuisd! Van een ieniemieniecaravan naar een enorme 8 meter lange campingvogn! Een grote zithoek van bioscoopkwaliteit, een computerhoekje, een werkbare keuken, een groot bed, en een eigen badkamertje met wc. Meer heb je ook niet nodig als huis. Poes is ook al helemaal gewend en ligt het liefst voor het raam boven de kachel. Bovendien komen we op deze manier zo goed als gratis de winter door. Poes is ook al helemaal gewend en ligt het liefst voor het raam boven de kachel. Onze kleine caravan moet hier wel weg, die kan niet tegen de winter. Iemand interesse in een gesponsorde reis om hem/haar op te halen?
De nieuwe (oude) is een echte wintercarvan, goede kachel en goed geisoleerd. Hier gaan we de winter ook doorbrengen, boven op de Orskogfjellet waar doorgaans 3 meter sneeuw valt....Ik heb er nu al zin in! Langlaufen, ski-helling op 2 km van hier, maar ook lekker snert eten, en warme chocolademelk. Helaas kun je hier praktisch niet schaatsen. Niet omdat er geen ijs ligt, maar vanwege de 3 meter sneeuw die daar bovenop ligt. Het fjord vriest niet dicht door de warme golfstroom, dus vissen in je skipak in winterse taferelen is zeer goed mogelijk.
Voor de rest hebben niet erg veel beleefd, allebeide aan het werk, en ondanks dat het al weken erg hard regent en vooral stormt hebben we ons nog nooit zo goed gevoeld! Hoeraaaa!!!

6 opmerkingen:

  1. Dikke Prima !!

    Sa'n knoert fan in caravan, dêr kin hast gjin USSR-bunker tsjinop. ;)
    En mei al dy enthousiaste ferhalen soe ik sels ek súver nocht krije om te langlaufen. Fleske bearenburch yn de kontbûse ... :D

    KJH

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey Mad en Feiko,

    eindelijk kon ik de blog weer es bijlezen (heb geen internet in Zwolle...) Wat een geweldige foto van Feiko met dat poesje op zn nek! En wat een mooie caravan! Daar komen jullie vast de winter wel comfortabel in door. :)

    Wel vervelend van die paling, ik ben benieuwd of het lukt om daar een oplossing voor te vinden...

    Tot mails en hopleijk nog tot ziens (ik vind t echt zo jammer dat t toen allemaal neit doorging! :( )

    Liefs Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Feiko en Marjan,

    Ik ha respekt foar de lef dy't jim ha om yn in oar lân in nij bestean probearje op te bouwen. Ûntanks dat it allegeare noch net meisit, in protte suskes, en wat wit kom ik noch wolris in kear del.

    Groetnis Jelmer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Boy and Girl

    Leuk om even by te lêzen. Suc6 dizze winter yn de nije caravan. Wol jammer datst Herr Feiko no op ynternet ek al POES neamst, beetje over de top Marjanneke :P.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Feiko en Marjan,

    Leuk om jullie verhalen te lezen! De herfst is bij jullie dus al begonnen met harde regen en storm... In protte suskes de komende maanden!!

    Groetnis Hieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Feiksma en Marjan... Mooie woonwagen. Ik wist wel dat Feiko kampergenen in zich had. Even over die ouwe caravan. Ik wil die wel overnemen, maar alleen als ik 'm op mag blazen en vervolgens in een fjord mag duwen van hoge hoogtes, al branden. Of misschien is het mooier om 'm van een afgrond in een fjord te laten vallen en dat ie dan explodeert halverwege. ja, dat is mooier. Regel jij even dat dat kan, dan kom ik die kant even op met een camera. Maak ike r wel een verhaaltje omheen van een dronken visser die de weg kijwt is en met zijn caravan een fjord inrijdt per ongeluk. etcetera etcetera.

    BeantwoordenVerwijderen