woensdag 27 april 2011

Televisie

Vorige week dinsdag was het schnitzel-maak-tijd. Vanwege de Pasen had Harry besloten om 40 kilo in plaats van 30 te maken. Niet veel later ging de telefoon, of de televisieploeg over een uurtje kon langskomen. Harry wist al wel dat ze langs zouden komen, maar niet wat het plan was. De schitzels werden gefilmd, lekker gebakken spetterende schnitzels in de pan, mmm! Alles ging over schnitzels. En het gefluit van Harry. \s Avonds werd het uitgezonden, het was een prachtige reportage geworden, met de nadruk op schitzels, en de skelterbaan werd ook nog in beeld gebracht. Zie hier de link>

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/730482/  Vanaf 10.40 komen we in beeld.


Dit was de provinciale omroep, met een goed bekeken nieuwsprogramma. Voor de zekerheid had Harry nog 20 kilo vlees gehaald, waar we woensdag schnitzels van hebben gemaakt.

Donderdag was het Witte Donderdag, iedereen vrij, dus veel drukte. Hetzelfde geldt voor Goede Vrijdag.
Zaterdag zou ik vrij zijn, maar een andere collega was erg ziek, dat ik heb het van haar overgenomen.  Dit was de eerste dag na de winter dat de zon volop scheen en het meer dan 20 graden werd! Zondag werkte ik zowiezo al, dat na 6 dagen elkaar ikzelf verbaasd was dat ik eigenlijk helemaal niet zo heel moe was. Het was vooral erg gezellig.
Maandag kon ik Fjellstova natuurlijk niet uit mijn hoofd zetten, dus gingen we er toch maar heen om te eten, haha! Dat was ook de enige dag dat Feiko en ik samen vrij waren, dan kan een keer uit eten er ook wel vanaf. Oh, en na maandag waren inderdaad de schnitzels zo goed als op. Een aantal mensen gaf aan dat ze de uitzending hadden gezien en daarom kwamen eten.

Feiko is vaak te vissen geweest, de buit is slechts 1 kabeljauw. Gisteren had een ander die ook mee was weer een aan de haak, maar net voordat die boven was, kon de vis zichzelf bevrijden. Jammer. Ook had Feiko een hele emmer vol met doorzichtige mini-visjes, ik ben even vergeten welke vis het ook alweer was. Makreel , haring of kabeljauw. Het fjord zit er in elk geval helemaal vol mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten