woensdag 16 december 2009

Een week uit Nederland

Maandag>
6 uur ging de wekker, half zeven waren we op weg naar het vliegveld van Alesund. Na een krap uur rijden waren we er natuurlijk veel te vroeg, pas 9 uur ging het vliegtuig. Met ook nog een half uur vertraging landden we om half 11 op vliegveld Gardermoen bij Oslo. Daar moesten we maar liefst 8 uur wachten op de volgende vlucht naar Amsterdam. Dat was de goedkoopste optie. Slapen, eten, drinken, winkelen, lezen, slapen, eten drinken, vliegen...Om 22.15 stond Rob keurig klaar om ons op te halen van Schiphol. Naar Rijswijk, waar we de nacht doorgebracht hebben met een wijntje, Tatort en slapen. In den ochtend was Rob al weg naar zijn werk, vlak daarna stonden wij ook al de uitlaatgassen op te snuiven. Haring gehaald, en naar de trein richting Heerenveen. Dat bleek nog knap lastig zonder spoorboekje, maar na een paar keer overgestapt en zelfs uit en weer in dezelfde trein gestapt te zijn kwamen we na een lange reis in Heerenveen. Mijn vader zou ons vanuit zijn werk ophalen, maar hij nam zijn telefoon niet op. Ik dacht al dat hij die vergeten was van huis mee te nemen en dat bleek ook het geval. Nadat we het hele belastingkantoor in Heerenveen aan het werk hadden gezet om mijn vader op te zoeken die kwijt en onbereikbaar was, konden we al snel richting Ureterp. Gegeten, gedronken, geslapen.
Woensdag> Feiko naar de bus brengen zodat hij naar Sint Anne kan om zijn familie te zien en zich uit te schrijven bij de gemeente. Naar Beetsterzwaag om mezelf uit te schrijven. Vergeten naar de tandarts te gaan, tot mijn moeder vraagt hoe het bij de tandarts was. Alsnog snel heen geweest, prima gebitje. Naar Eernewoude gegaan, alwaar Feiko de voorbereidingen had getroffen om heel veel paling te gaan roken. Er zaten toch monsters bij! Hele middag, avond en volgende ochtend gerookt. Naar Ureterp, Feiko naar Sint Anne om misschien voor het laatst op zijn kamertje te slapen. Mijn moeder en ik naar Groningen, cadeaus kopen voor Emma die op Poes past. Leuk om weer in de stad te zijn waar ik bijna 10 jaar gewoond heb. Drukte valt me mee. Naar Wiesje, andijvie gegeten, mmm! Naar HG op de soos, het werd later dan de bedoeling was.
Vrijdag> Feiko vertrekt vroeg naar Grunn om dingen te regelen. Ik slaap enigzins uit bij Wiesje en Siebren, om 11 uur spring ik zo mijn bed uit! Alweer een drukke dag. Lunchen, Feiko komt me ophalen. Sokken vergeten bij Wiesje. Snel de stad in om dat ene speciale Joustradrankje te kopen. Niet te vinden natuurlijk. Naar Eernewoude waar Feiko zijn spullen ophaalt, en de paling natuurlijk. Net voor het donker rondje Alde Feanen gevaren, dat is ook schitterend. Terug naar Groningen, uit eten met 10 anderen. Supergezellig, en dan naar de soos. Nog meer gezelligheid, monsterpalingen waar 25 man van gegeten hebben, en veel Feikos. Ik zie nog op de klok dat het half 8 is als Rob en ik naar de Friesestraatweg fietsen omdat Kees niet opendoet voor Rob. Feiko en Rick zijn dan al met de taxi naar huis. Pas om 4 uur in de middag zijn we in staat om uit bed te komen, allemachig! Spullen pakken, tandenborstel vergeten, weer naar Ureterp. daar is onze hele familie om met zn allen Chinees te verorberen. Dat smaakt erg goed, en is wederom gezellig.
Niet te laat naar bed, we zijn moe. Zondag uitslapen en smiddags naar Feikos familie. Ook weer gezellig gepraat en gegeten. Terug naar Ureterp, vroeg op bed want de wekker gaat wederom om 6 uur.
Maandag> 6 uur ging wekker, half zeven waren we op weg naar het vliegveld van Bremen. Bij de douane moesten we al onze lekkere drankjes weer afstaan want dat mocht niet mee als handbagage. Gelukkig waren heit en mem er nog om ons uit te zwaaien en drinken de douaniers het zelf niet op. Dat zou pas zonde zijn.
Je mag het wel in het bagageruim meenemen in de ingecheckte bagage, maar niet in je handbagage. Wij hadden alleen handbagage. Alles wat je na de douane in de taxfree shop koopt, mag uiteraard wel mee als handbagage. Jammer, maar niks aan te doen...
10 uur vertrek, half 12 alweer in Oslo Torp. Vanaf daar 2,5 uur de trein gehad naar Oslo Gardermoen voor volgende vlucht. Geprobeerd vlucht eerder te nemen, maar dat kostte 250 euro extra, meer dan deze tickets allemaal bij elkaar hadden gekost....
Wederom eten, drinken, slapen, lezen, puzzelen...Om 20.45 vertrokken naar Alesund, aankomst 21.40. Uiteindelijk reden we om half 12 de oprit van ons huis op en was Poes heeeeeeeel blij ons weer te zien.
Conclusie > We zijn de helft al vergeten wat we hebben beleefd, zo snel gingen deze dagen. Het was echter wel extreem gezellig en we hopen dat velen van jullie ook hier op bezoek komen. Dat is voor ons natuurlijk veel leuker!
De goedkoopste vluchten kiezen pakt niet echt goed uit, tijdens de ontzettend lange wachttijden hebben we zoveel extra geld uitgegeven aan eten, drinken en een boek dat het wel uit kan om wat duurdere, maar wel aansluitende vluchten te kiezen. Je kan al in 4,5 uur van Alesund in Amsterdam zijn, dat is een stuk sneller dan de 12+ uur die wij erover hebben gedaan....
Iedereen bedankt voor alles, en in maart komen we terug voor een weekend kamp.
Nu kijk ik uit naar de komst van Dorien. Het wordt in de loop van deze week -15 en er komt sneeuw, joepieeee!!!
Oh ja, ik had wel een fotocamera mee naar Nederland, maar ik heb wegens tijdgebrek maar 1 foto gemaakt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten