dinsdag 24 november 2009

Connected

Sinds gisteravond hebben we internet in het huis en kunnen we weer genieten van wat er zich zoal verder in de wereld afspeelt buiten Sjøholt! Dat is toch wel fijn, om af en toe het nieuws bij te houden en vooral om contact met jullie te kunnen hebben! Skype is het toverwoord, ideaal!
Het leven gaat hier rustig verder na het bezoek van Mario, Marcel en Boele. Ze zijn even deze kant opgekomen met boot, trein en vliegtuig. Het is erg leuk als er bezoek komt, kun je we weer Fries praten en hoor je hoe het met iedereen is. Het liet ons niet onberoerd, vaak laat naar bed, we hebben wel een paar dagen nodig gehad om te herstellen.
Het weer is helaas voor hen wat regenachtig geweest, ook hadden ze geen geluk met vissen. Toch geloof ik dat ze een erg mooie vakantie hebben gehad! Vannacht is de tweede sneeuw bovenop de bergen gevallen. Nog een paar dagen en dan zal het hier hoogstwaarschijnlijk ook weer wit kleuren. Na begin oktober is het niet meer koud geweest, met als hoogtepunt de 16,5 graden van afgelopen weekend.
Poes is een paar dagen weggeweest, waarschijnlijk ' after the girlies' zoals Feiko's baas het diplomatiek uitdrukte. Gisteren kwam hij opeens terug, ik hoorde hem bij de deur miauwen. Al dagenlang had ik vaak buiten gekeken of Poes er ook was, maar hij kwam steeds niet terug. Poes kreeg eerst wel een grote klap te verwerken, inmiddels is ook Pluisje, de nieuwe baby-poes, bij ons komen wonen. Ze kunnen het nog niet zo goed met elkaar vinden en aangezien Poes 5 keer zo groot en sterk is als Pluisje laat ik het ze maar niet uitvechten...Ik hoop dat ze snel wennen! Pluisje is 8 weken oud en wordt waarschijnlijk een langharige Noorse boskat. Ze is zwart met een beetje oranje en verschrikkelijk druk. Mijn armen en benen zitten onder de krassen omdat ze steeds bij me opklimt. Ze heet ook wel Piieeeeeuw, naar het geluidje dat je voortbrengt. Er zullen vast nog vele avonturen van Poes (ook wel Berndt van Lippe-Biesterfeld) en Pluisje volgen.
Ik heb geprobeerd foto's op internet te zetten maar die site ligt eruit. Hopelijk lukt dat later op de middag wel. En anders morgen. Ook heb ik een filmpje gemaakt waarin ik ons huis laat zien.
Nog twee weken en dan gaan we naar Nederland, spannend! Ik heb er erg veel zin om iedereen weer te zien, maar zal daarna vast ook blij zijn om terug te kunnen keren naar dit prachtige land! En dat geldt ook voor Feiko!
Hilsen, Marjan, Feiko, Poes en Pluisje

3 opmerkingen:

  1. wat een leuk kantoor heeft Feiko! haha

    Nog even en jullie exploiteren een kattenasiel???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig uitzicht hebben jullie! Harm en Hermien

    BeantwoordenVerwijderen